Sponsorzy Tytularni:
Aluron CMC Warta Zawiercie

Świetne wyniki wizerunkowe w pierwszej połowie sezonu

1 mar 2023 | 00:00

Aluron CMC Warta Zawiercie w ścisłej czołówce PlusLigi nie tylko pod kątem sportowym, ale również medialnym i marketingowym! Świadczą o tym wyniki oglądalności i wartości ekwiwalentów reklamowych wygenerowanych przez nasz klub w pierwszych czterech miesiącach sezonu 2022/2023.

 

Badania efektywności sponsoringu w mediach na rzecz Polskiej Ligi Siatkówki S.A., organizatora rozgrywek PlusLigi, przeprowadza firma Sponsoring Insight, która przesyła do klubów raporty w ujęciu miesięcznym. Sezon ligowy trwa od początku października do połowy maja, w związku z tym pod koniec stycznia przekroczyliśmy jego kalendarzowy półmetek. Dlatego też, wraz z otrzymaniem raportu za pierwszy miesiąc 2023 roku, możemy podsumować pierwszą połowę rozgrywek.

Metodologia badań firmy Sponsoring Insight

Jesteśmy bardzo dumni z faktu, że w okresie od października do stycznia wygenerowaliśmy dla naszych Sponsorów drugi najwyższy ekwiwalent reklamowy o wysokości  zł. Złożyło się na to ponad 340 tysięcy publikacji i ekspozycji, co również stanowi drugi wynik w gronie uczestników PlusLigi. Oprócz naszego klubu jedynie broniąca tytułu zarówno na krajowym, jak i europejskim podwórku Grupa Azoty ZAKSA Kędzierzyn-Koźle przekroczyła wartość 100 milionów złotych.

Na uwagę zasługuje choćby fakt, że świetnie wyniki zanotowali nie tylko eksponowani w nazwie klubu Sponsorzy tytularni, CMC i Aluron (ponad 18 milionów złotych, trzeci i czwarty wynik w tym gronie), ale też trzej Sponsorzy strategiczni – Jura Skałka, Konsorcjum Stali i Gonar. Wartość ekspozycji każdej z tych marek wyniosła około 7 milionów złotych, co stanowi odpowiednio drugi, trzeci i czwarty wynik pod względem wysokości ekwiwalentu marketingowego spośród firm, które nie występują w nazwach drużyn.

Mecze naszego klubu cieszyły się także znakomitą oglądalnością telewizyjną. Styczniowy, pięciosetowy thriller z Halkbankiem Ankara zgromadził na żywo przed telewizorami średnio widzów w każdej minucie transmisji i był pod tym względem najlepszy spośród wszystkich spotkań polskich drużyn w pierwszych czterech miesiącach sezonu. Również do nas należy rekord, jeśli chodzi o starcia pomiędzy dwoma polskimi zespołami – nasze wyjazdowe spotkanie w Kędzierzynie-Koźlu na żywo śledziło średnio kibiców, co było ogólnie czwartym wynikiem za meczem w Ankarze, starciem Grupy Azoty ZAKSA w Lidze Mistrzów z belgijskim Decospan VT Menen i spotkaniem mistrzów Polski z występującym w PlusLidze ukraińskim Barkomem Każany Lwów.

Biuro Prasowe Aluron CMC Warta Zawiercie